fredag 3 april 2020

Fredag


Ännu en fredag är här. Jag har haft en intensiv fredag hittills, men det är skönt när energin finns. Var och lämnade grillved till mitt arbete och det värmer hjärtat när barnen kommer fram och undrar när jag ska komma tebax. Jag siktar helt klart på det årliga vattenkriget och kanske avslutningsfesten för dem som slutar förskolan med en visit. 


Dock tror jag helt ärligt att jag inte kommer återvända till förskolans värld efter det här. Den stress som arbetet innebär liksom inte alltid så bra förutsättningar lockar inte mig. Man får en ny syn på livet med cancer i bagaget. Det behövs mer pengar till förskolans värld, det behövs bättre och ett rättvist ledarskap, barnen behöver få vara i mindre sammanhang osv listan kan göras gigantisk lång.

Jag har även varit på platsen där jag känner ett lugn. Lyckan är när man se söta sidensvansar :) Efter matat fåglarna och andats in vårdofter blev det en visit på vårdcentralen för att lämna blodprov för eventuell behandling på måndag.

Och väl hemma har jag deltagit i mitt livs först webinar online. Riktigt kul! Har hoppat på en liten webbkurs för få dagarna att gå och samtidigt lära mig ett och annat samt få social kontakt :) Tror det kommer att bli toppen! 

Ha en go fredag//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...