måndag 27 april 2020

Lånat silver och krossat glas - Ewa Klingberg

Titel: Lånat silver och krossat glas
Författare: Ewa Klingberg
Förlag:Historiska media


Handling: Jeanette begraver sin förolyckade man och känner sig framför allt lättad. Nu behöver hon inte ta tag i pappersarbetet och bodelningen som den planerade skilsmässan skulle innebära.

Men knappt är maken i graven förrän Jeanettes besvärliga svärmor kräver att få flytta in i huset. Jeanette flyr då upp till husets vind, som behöver rensas ut. Där gör hon ett oväntat fynd något som för henne samman med ett gripande livsöde i slutet av 1800-talet.
Mina tankar: Ännu en gång har jag läst en bok av Ewa. Jag uppskattar att kunna läsa bok efter bok i samma serie. Boken är lättläst och jag gillar Ewas sätt att växla nutid med dåtid. Alla har inte förmågan att göra så utan att störa mig som läsare, men Ewa lyckas bra på att skapa ett flyt. Uppskattar så klart också att miljöer är sådana som jag känner igen. Helt klart läsvärd! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...