tisdag 21 april 2020

I mål på första kapitlet!


Igår gjordes den sista kuren 4 av 4. Sköterskan sa att jag har klarat av behandlingen som är riktigt tuff väldigt bra. Jag har ju inte hittills haft så mycket biverkningar i alla fall de som varit så har det löst sig och varit överkomligt. Det känns både konstigt och bra att första kapitlet är avklarat.

Man kan säga att jag har delat in det i tre kapitel. Kapitel 1 är avklarad med första omgången cytostatika, andra kapitlet är operation och sedan tredje kapitlet är det cytostatika igen, men vet inte antalet kurer eller vilken mängd cytostatika än. 


Imorgon är det dags för röntgen. Håll tummarna nu att den oinbjudne hyresgästen har krympt eller i alla fall inte har spridit sig. Det blir helt klart en utmaning att få sig 1,5 liter kontrastvätska imorgon...Efter det är det bara vänta på svar, mitt fall ska tas upp på konferens och sen hör antagligen min onkolog av sig. 

Det jag känner är liksom en aning tufft är att inte kunna vara ute i samhället som man brukar. Att inte kunna vara spontan och åka in på restaurang, shoppa loss med pga covid-19. Saknar det sociala. I min tro hade jag liksom trott jag skulle kunna hänga mer på jobbet. Nu blir det någon meter från staketet ut och prata av sig och framför allt är det så boostande att träffa barnen på jobbet.

När jag var förbi i fredags stod en hel skock och skrek Therese kommer när jag svängde in med bilen. De pratade i mun på varandra och visade sina tänder de hade tappat och sa att de inte fick krama mig för jag inte ska få några bacillusker. Men jag siktar helt klart på att kunna delta i det årliga vattenkriget! Många av barnen undrar när jag ska komma tebax och det värmer hjärtat att veta jag har gjort ett bra jobb och att de faktiskt saknar mig. Det är bättre än den årliga löneökningen som jämförelsevis med feedbacken från barnen är som småpotatis.

Behöver jag säga att jag saknar att åka till Gekås!!! Men den tiden kommer när jag kan åka dit och shoppa som en galning för pengar sparar man helt klart i dessa tider eftersom man inte åker någonstans.

Ha en bra tisdag och va rädda om er//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...