fredag 25 december 2015

Julafton


Julafton spenderades i mitt barndomshem. Maja strålade som en sol och det där med att lura att det är tomten som kommer det går inte. Hon berättade klart och tydligt att Oscar (mitt kusinbarn) skulle klä ut sig till tomte, men vi fick inget säga...Många klappar blev det! Glitterskor, ansiktsfärger och en massa annat.

Jag öppnade mitt Bukefalos-paket igår och fick smaskig lakrits och härligt glittrande rött nagellack - precis i min smak :)

Trötta var vi allihop igårkväll och avslutade kvällen i sängen med att titta på Sunes Jul. Det tar på krafterna att fira jul! Idag blir det en lugn dag i hemmets vrå. Maja leker med sina julklappar och varvar med att titta på "Lilla Prinsessan" och det är ju precis så här en juldag ska vara...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...