torsdag 10 december 2015

En spännande dag...


Idag har det varit en spännande och märklig dag. Jag gjorde ju en störtdykning i hästhagen igår. Skulle kliva emellan de två eltrådar vi har och fastnar med foten i den understa och jag fick närkontakt med geggan i hagen och knäckte till det som redan gjorde ont...Inflammation i muskelfäste och antagligen en sträckning på det. Så mina vänner är numera Ibumetin/Alvedon, vetekudden, värmefilt, tubhalsduk samt Heat Lotion aloevera. Vi är sååå tajta vänner nu och har umgåtts konstant nu senaste dagarna.

Som om det inte räckte med värk i kroppen lyckades min ena fot hitta en glasbit som inte jag har en jäkla aning om vart den kommer ifrån. Ont gjorde det i alla fall och den fick jag snällt dra ut själv och den var inte minst.

Sen har vi ju haft lite mystiskt med strömmen i detta hus ett par veckor. Det har kommit och gått och vi har känt oss lite som Pluto på julafton när Piff och Puff leker loss i julgranen. Det har blinkat, datorn har stängts av på övervåningen när jag startat diskmaskinen osv. Vi har kollat proppar, men inte funnit några fel och jag har drömt mardrömmar om att det är mössen som gnagt sönder någon ledning som ligger och pyr i huset, men igår så fick vår panna ingen ström och gick i kok och vi insåg att det måste vara ett större fel någonstans utanför vårt.

Så idag kom en elnisse och sen blev det väldigt mörkt. Mörkt som i strömavbrott i sisådär 4-5 timmar. Sedan kom två andra elnissar och fixade det! Det var troligen åskan någon gång för längesedan som var boven i dramat för de fick byta ut hela transformatorn. Så nu slipper vi känna oss som Pluto!

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...