onsdag 2 december 2015

En doft av pepparkakor!


Förmiddagen har idag spenderats i köket med att baka pepparkakor. Det är något särskilt med pepparkakor. Den ljuvliga doft av de kryddor som dessa kakor innehåller! Jag brände bara fem pepparkakor idag. Imponerad av mig själv! 

Tycker det är avkopplande att spela julmusik, baka pepparkakor, och dricka julmust. Maja var med en stund i pepparkaksbakandet, men hon har redan bakat en gång här hemma och igår hade de bakat på förskolan. Kan ju bli för mycket av det goda ibland...

Blev faktiskt ganska så trött efter bakandet så jag har inte gjort så mycket. Slökollat i fatt The Bachelor som jag missade igår liksom julkalendern. Får säga att julkalendern var väl kanske inte det bästa jag sett som julkalender, men skulle fungerat som historie-program för barn helt säkert!

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...