fredag 25 december 2015

Högre än alla himlar - Louise Boije af Gennäs

Titel: Högre än alla himlar
Författare: Louise Boije af Gennäs.

Handling: Det är nyårsafton 1999 och man inväntar Millennium-skiftet.  Livet för alla inblandade personer är som en berg och dalbana i denna bok. Ibland är det medvind och ibland är det motvind precis som i det verkliga livet. Boken tar även upp tragiska händelser som inträffar under 2000-talets början som World Trade Centret och Anna Lindh.

Mina tankar: Ja, jag får erkänna att denna bok var svårläst för mig. Det har tagit tid att läsa ut den. Jag brukar sällan ta så lång tid på mig, men jag är envis och idag (ÄNTLIGEN) blev jag klar. Louise kan detta med personbeskrivningar och detaljer, men det blir ett evigt farande mellan personerna i boken som förvirrar mig en del som läsare. Och det blev ibland en aning långtråkigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...