onsdag 28 oktober 2015

Stora fåglar i år!

Det verkar vara stora fåglar i år också på berget vid våra fågelfrönsautomater. Särskilt mager är inte detta ovanliga exemplar heller. Vår underbara och alldeles egna Flinga. Liten i formatet, men oerhört stor personlighet.

Jag har precis varit och gjort i ordning stallet för kvällen, det vill säga mockat och förberett kvällsfodret. Under tiden har jag haft Flinga som sällskap. Hon har stått precis innanför stalldörren och smaskat på lite hösmulor och tittat till så jag sköter mockningen.

Ni ska inte tro att hon tänkte gå till hagen för då skyndade hon stegen bort därifrån när hon insåg vad jag tänkte. App app inte hagen för mig inte sa hon tydligt med sitt kroppsspråk.

En helt vanlig dag på berget//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...