onsdag 28 oktober 2015

Att inte stressa!



Jag har lovat mig själv att i December ska jag bara njuta! Så därför har jag idag beställt diverse julklappar och liknande för att bli klar omgående. Jag ska inte stressa i det sista. Jag har helt enkelt en plan för både julklappsinköp och julstök. Det är så viktigt att inte stressa för stressar man blir det liksom ingen glädje i det hela. 

Det gäller att minimera stressfaktorerna. Att springa runt i affärer och leta kan vara väldigt påfrestande även om jag gillar att shoppa (ibland), men nu har jag funnit lite glädje i att shoppa via nätet. Dock inte alla klappar, men när man vill åt de där lite speciella julklapparna är nätet helt fantastiskt. Och så kan man faktiskt få bonus på sina köp via nätet också. Bara det! Jag som är en gratisnörd ända ut i fingerspetsarna gillar även att få bonus på inköp jag gör.

Jag använder mig av två faktiskt. Först är det Bonusbay.se och Refunder.se och jag måste säga att det är enkelt och krånglar inte till det heller. Båda sajterna har ett gäng olika butiker (en del är samma butiker) och det kan vara värt att kolla hur mycket procent man får i bonus mellan dessa. Och ibland har de även kampanjer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...