söndag 4 oktober 2015

Helgen som försvann...

Hallå? Vart tog min helg vägen? Om någon har sett den så vänligen skicka hit den igen! Igår var vi i Skillingaryd på marknad. Vår dotter skulle inte följa med oss hem utan skulle vara hos mormor och morfar mfl. Så sambon och jag passade på att äta lunch ute och sen blev det vedkörning för hela slanten. På kvällen lagom tills vi hämtat "Vulkanpizza" dök Maja med mormor, morfar och morbror upp. Mysig pizzakväll på berget!

Idag har vi kört mer ved in i pannrummet. Och en annan tung sten har nu lättat. Höet för hela säsong är hemma. Så nu behöver jag inte fundera mer på det. Skönt att ha det färdig och inte behöva köra mitt i vintern. Jag har gjort lite höstfint här och var runt huset. Och jag har börjat fodra småfåglarna nu idag och de har redan hittat maten. Så glöm inte nu är det hög tid att börja ge de små liven mat om man vill se dem i vinter.

För övrigt så tänker jag parkera min rumpa i soffan och ladda för morgondagens arbete. Tjooooohoooo och håll tummarna att min onda hals emigrerar inatt! 


//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...