onsdag 1 oktober 2014

Rymlingar...


Imorse när jag kom ut så hade jag en känsla. En känsla av att något inte är som det ska vara. Hmm...vad kan det vara nu tänkte jag. Tittar ned mot hästhagen. Ingen häst vid grindöppningen? Mystiskt! Jag visslar lite, men inget gensvar. Nähä det blir motion och börja leta nu var första tanken. Går snabbt mot stallet, greppar både en hink med pellets och grimmor samt grimskaft. Jag visslar till en gång och då kommer Flinga vankandes och undrar vad jag vill...

Strax efter kommer Bella och går snällt mot hagen. De hade varit i den gamla gethagen och betat. Så de har haft lösdrift på Flingas vis imorse/inatt. Skönt att de kommer när man kallar på dem ;)

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...