torsdag 2 oktober 2014

Mina fräknar - Sofia Hallberg


Titel: Mina fräknar
Författare: Sofia Hallberg

Handling: Karin är 40 år. Hon är inte riktigt nöjd med livet. Diverse uppdrag från Manpower hoppas hon emellan och hennes sambo Mats blir hon bara mer och mer irriterad på. Men så börjar hon lära känna en granne och det ser ut som allt börjar vända igen. En dag ser hon något märkligt med sina fräknar...


Mina tankar: Ja jag trodde detta skulle vara en feelgood-bok, men jag hade fel. En känsla att den skulle vara lättsam, men den är tung. Handlar om att finna sig själv tror jag innerst inne och att vägen är krokig ibland. Men jag måste säga för att vara en debutroman har författaren ett väldigt bra språk, flyt i handlingen och en god berättarförmåga. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...