onsdag 29 oktober 2014

Det bästa av allt - Rona Jaffe

Titel: Det bästa av allt
Författare: Rona Jaffe

Handling: Det är början av femtio-talet i Manhattan. Man får följa ett gäng flickor som jag skulle vilja kalla unga kvinnor i jakt på en äkta man. Alla flickorna lär känna varandra genom att de börjar arbeta på samma kontor. Man får en inblick i deras liv, en del har stora problem och andra har mindre problem.


Mina tankar: Detta var ett impulsköp. Tittade faktiskt på omslaget och tänkte hmm kan det vara något för mig. Nu efter sisådär många sidor så inser jag att den trots allt fångade mig på något märkligt sätt. Det är kul att få resa tillbaks i tiden och man ville ju trots den var lite långrandig veta hur det gick för flickorna. Skulle allt ordna sig? Sedan får man ha med i bakfickan att boken gavs utan 1958 och det kändes som ett dåtidens S.A.T.C.  Läsvärd är den om man vill få en inblick i hur det kunde vara att vara ung kvinna i dåtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...