söndag 9 mars 2014

Underbart!

Åh jag njuter av varje sekund jag befinner mig i solen. Det har varit och är en underbar söndag idag på berget. Fått en massa gjort,promenerat en lång runda, shoppat lite, haft fika-gäster och pysslat med djuren. Hönsen stormtrivs för nu är de ute på lösdrift och sprätter loss här och var.

Här gäller att ladda energi för veckan som kommer. Det kommer nog gå åt en del energi för det är begravning av morfar och dagen efter väntar en utbildningsdag med arbetet. Men jag antar veckan som väntar kommer rusa förbi i en väldig fart som alla andra veckor. Det bästa är att det blir ljusare och ljusare på kvällarna också.

Tanken är att komma iväg på promenad varje kväll som väntar framåt nu. De sista kilona som jag pratat om länge ska väck. Ska göra en morots-lista ikväll. Ska nog se till att ha en "morot" som väntar efter varje helt kilogram. Återkommer med den! 


//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...