onsdag 19 mars 2014

Mmm som i mycket!


Det är mycket i görningen! I morse dök plåtslagare upp och gjorde i ordning taket på uterummet. Nu har vi helt enkelt ett tak! Så nu kan det regna bäst det vill i sommar ;)

En morgonpromenad blev det i alla fall så 4,3 mil har jag traskat sedan i torsdags förra veckan. Känns oerhört bra! Har ju antagit en utmaning om 20 mil på 5 veckor.

Dessvärre är ju inte Maja pigg än. Stackarn! Den hostan är allt annat än trevlig. Men idag kom hennes mormor och tog hand om henne så jag kunde 
komma iväg på föreläsning ikväll i Växjö om miljön som tredje pedagog och det är alltid inspirerande att komma iväg på sådant!

Och som vanligt när jag ska brumma hem så är skogens alla vilda djur vid vägkanterna känns det som. Ikväll hade jag äran att se både grävling, räv och hare utan att ens behöva tvärbromsa ;)

Dessvärre har jag i ett svagt ögonblick lovat att baka 100 kakor så imorgon vet jag vad jag ska göra...

Nattinatt//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...