onsdag 26 mars 2014

Bland barfota änglar och mormor som hälsar och säger förlåt

Titel: Min mormor hälsar och säger förlåt
Författare: Fredrik Backman

Handling: En ovanlig berättelse om Elsa som är sju år gammal och har en mycket speciell relation till sin mormor. De kämpar om rätten att få vara annorlunda.


Mina tankar: Ja jag får erkänna. Jag blev besviken eftersom jag hatälskade "En man som heter Ove" så hade jag en del förhoppningar. Tyvärr blev jag inte så överväldigad denna gång. Jag hängde helt enkelt inte med i denna bok, den var en aning förvirrad.







Titel: Barfota änglar
Författare: Linnea Willen

Handling: 20 åriga Linnea och 18 åriga Emma vill inte stanna i Sverige. De vill uppleva äventyr. De drar iväg till Tokyo för de har hört om exklusiva värdinnejobb där, men det blev inte riktigt som tänkt.Istället blir livet allt annat än glamouröst i form av utnyttjande, alkohol, droger och svek.

Mina tankar: Det skulle kunnat bli en så mycket bättre bok. Jag blir förvirrad av att det är skrivet i både nutid och dåtid. Rätt som det är man tillbaks i Linneas liv när hon är fem år gammal och i nästa stund är man tillbaks i Tokyo. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...