söndag 2 mars 2014

Idag blev det en ängel till...



Idag flög det upp en ängel till i form av min morfar. Det känns tungt idag! Jag brukar kunna se saker och ting ganska klart när gamla tar sitt sista andetag, men med morfar så känns det faktiskt lite mer i hjärtat än vanliga fall.

Mycket beror väl på att i stort hela barndomen så har han funnits en trappa upp. Jag brukade vänta på att han skulle komma hem från sitt arbete på sågen i Skillingaryd så vi kunde gå och fodra "söerna" (Fåren) på kvällen tillsammans och sen åt vi havregrynsgröt "uppe på" hos honom och mormor.

Jag har ju varit med både morfar och mormor på ett antal x auktioner i barndomens dagar liksom diverse utflykter. Dagarna innan slaktbilen skulle komma och hämta en del får så hade jag viss byteshandel ibland och räddade någon favorit.

Tror även jag har ärvt en viss bit av Walfridssons-humöret av honom oxå. Vi är enna ettriga ibland ;) 


Så idag får det helt enkelt bli en lugn dag på berget och tänka på de gamla goda minnen som han gett mig. //Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...