torsdag 7 mars 2013

Saker jag är trött på...

Jag är så äckeltrött på vissa saker att jag vill kräkas!!!

  • Allt som har med vinter att göra (Snö, is och så vidare)
  • Bacillusker 
  • Flugor som vaknar till och segar ihop för att sedan dö i taklampan som är så lätt att montera ned varje gång.
  • Kostnader som handlar om tänder
  • Att det inte är ljusare ungefär trettio minuter längre än vad det är nu för då hade jag hunnit ta en promenad till i min ensamhet.
  • Konditorier som luras och säger att nej kakan innehåller inget kakao (För baskat roligt när magknipet väl kommer sedan).
  • Människor som snackar skit bakom ryggen på en!
  • Att jag saknar mitt arbete när jag egentligen borde var spritt språngande lycklig över att vara föräldraledig.
  • Varghatare som jagar varg illegalt!
  • Mitt hår (Fäller värre än hästarna)
  • En del som handlar på Tradera och sedan ångrar sig!
  • Djurplågare...
  • Bristen på egentid

Ja, som sagt listan kan nog bli lång för idag ser jag då inget ljus i mörkret. Jag har helt enkelt en skitdag och tycker många rentav kan ta och skita ned sig. Men imorgon är det annan dag och det är fredag och det är ju en sak jag inte är trött på i alla all ;)

9 kommentarer:

  1. Fäller du oxå???
    Jag tappar hår så jag tror jag blir kal snart. :((

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjukligt mycket! Antar det har med tidigare amning att göra. Vågar knappt dra fingrarna igenom :(

      Radera
  2. Jag oxå, men har inte ammat alls denna ... vet inte vad sjutton det beror på. Hemskt är det iaf så vet precis hur du känner. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. En kompis skrev att under graviditeten fäller man inga hår och det tas igen nu efter. Kan ju stämma kanske :)

      Radera
  3. SmålandsJenny8 mars 2013 kl. 09:05

    Jag fällde när jag var gravid så på mig stämmer det inte. Tur jag hade massa hår så det inte blir kala fläckar nu.

    Är med trött på snö och is! Jättestort isberg mellan våran å grannens bil så man halkar runt rejält när man måste gå på den. Å trottoarerna har snövallar så man inte kan gå på dom.

    Och usch för baciller, plutt hann knappt bli frisk från förkylningen innan han blev magsjuk med kaskadspyor som följd. Nu börjar han nog bli småsnorig igen.

    Egentid längtar jag med efter!! Egentid där jag inte måste diska eller städa eller något annat utan få göra det jag vill. Men då måste jag skaffa barnvakt å det vill jag ju inte. Å mina barnvakter har fullt upp, dom har bestämt sig för att flytta till lägenhet där barnfamiljer inte är välkomna.

    Jobbet saknar jag ju inte, för där är det kaos.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast man får visst inte tänka i banorna kring egentid. För då ska man visst inte skaffa sig barn fick jag mig för berättat. Så jag borde antagligen inte skaffat barn! (Men jag förstår precis vad du menar). Jag blir bara så trött på en del präktiga människor har minst lika mycket på fläckar på sin sol som jag har på min!

      Radera
    2. SmålandsJenny8 mars 2013 kl. 14:46

      Så länge man inte prioriterar allt annat framför sina barn tycker jag det e okej att kräva egentid, man måste ju få göra något själv ibland bara för ens egen skull.
      Har träffat på skräckexempel som gör allt för att undvika att vara med sina barn en ända minut, dom kan man verkligen undra varför dom skaffade barn.
      Men om man behöver en paus då och då är man väl ingen dålig förälder!!! Blir med trött på folk som ska ha åsikt om allt hela tiden!!!

      Radera
    3. Du vet mycket väl att det första va ett skämt! Det skrev jag ju "ne men allvarligt talat" efter... Hur väl känner du mig med mina mörka fläckar? Du kan ju berätta för mig vad det är för fläckar, för utan att vara präktig så ser jag dem inte. Mitt liv är ganska perfekt just nu! Två underbara barn och en fantastisk man!

      Radera
  4. Om man inte mår bra så är det jävligt svårt att uppfatta skämt.

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...