lördag 9 mars 2013

En dag i kakornas tecken!




Idag har vi bakat loss här hemma. Vi håller fortfarande på med dessa Macaroons ;) Det är verkligen något tålamodsprövande! Ibland blir de kanonbra och ibland inte ens ätliga. Jag var dessutom tvungen att testa min nyinköpta Popcakesform. Är helnöjd med resultatet! Önskar jag hade haft denna form till kakbuffén vi hade vid Majas dop. Kul kaka som man kan göra lite crazy! Sen blev det även ett gäng vanliga muffins i diverse olika former.

Att baka är för mig en avkoppling! Själv äter jag ju inget direkt. Kan smaka en, men sen är det liksom nej nej nej. På måndag är det dags för vägning igen. Skall bli spännande att se vad vågen står på. //Tess

2 kommentarer:

  1. Snygga formar längst ner!

    Tänk om man hade haft energin att baka, älskar kakor. Men sambon har fyllt köket med maskiner så ingen plats att baka på å då tappar man lusten lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har en viss förmåga att köpa på mig formar i olika former. Gilar silikonformar skarpt!

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...