torsdag 23 augusti 2012

"Ta ingen skit"

"Ta ingen skit" myntade Grynet och jag kan bara instämma för jag är nämligen trött på människor som trycker ned andra och även mig. Bland vissa människor kan jag alltid känna mer eller mindre värdelös och får känslan av att inte duga till något. 

Fast jag vet att man inte ska ta åt sig så gör jag det ändå och det är jag nog inte ensam om att göra. Däremot har jag lovat mig att bli bättre på att lägga den energin på annat istället som till exempel umgås med människor som får mig att må bra, göra inspirerande och roliga saker. De senaste åren har jag blivit bättre på det, men inte helt och hållet.


Dessutom ska jag döma människor mindre, även om jag vet att jag ibland har förutfattade meningar. Tyvärr har man ju sin bild på saker och ting som är svårt att förändra. Dock är jag medveten om mina brister vilket långt ifrån många andra är. Min värld är inte perfekt på något sätt. Jag har dagar jag bara bölar eller får världens bryt liksom dagar jag inte gör ett skit mer än äter en massa onyttig mat eller spelar playstation 3. Jag har en massa saker jag borde göra som inte blivit gjorda, men inte gör det mig mindre värd . Så hädanefter tänker jag skita fullständigt blanka f-n vad andra anser om mig. Jag är bara en människa inte någon jäkla superwoman som vill vara perfekt ut i fingerspetsarna. 

Over and out//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...