tisdag 17 juli 2012

Man vet aldrig vad som döljer sig

Det är alltid lika spännande när man skall dra bort tapeter och man har inte en aning vad som döljer sig där bakom. Ibland kan det var gulnade tidningsurklipp från dagen det tapetserades tidigare eller så kan man hitta ett antal x tapeter under. Under dagens bravader så fann jag faktiskt en tapet som jag inte sett tidigare i detta hus. Har i alla fall insett att tidigare personer som har haft med berget att göra har haft en förkärlek till rosor gärna i lite rosa färg. Det är väl kanske inte riktigt jag...




Är i alla fall nöjd med min insats idag. Har rivit den tapet/bårder, spacklat och dessutom slipat av nu. Får se om min tapetserare godkänner resultatet för sedan väntar målning av taket. Så skönt när det går framåt. Ska bara få tummen ur och välja vilka tapeter som ska upp också. Det finns verkligen hel uppsjö, men nu står det mellan typ tre olika.  

Over and out//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...