onsdag 8 februari 2012

Rumänien 2013!

Idag kom pressmeddelandet från Bok & Bibliotek i Norden AB att Bokmässan 2013 kommer att ha fokus på Rumänien. Temat kommer att genomföras i samarbete med Rumänska kulturinstitutet.


Jag tror personligen att det kan bli oerhört spännande för jag får erkänna att jag har noll koll på Rumänien mer än att Herta Müller är en känd författare därifrån. Det kommer alltså bli en upplevelse när bokmässan 2013 infaller. Jag tycker om att få nya vinklar i mitt bokläsande och möta nya författare. Dock tänker jag lägga min energi just nu på årets bokmässa 2012 innan jag börjar läsa litteratur från Rumänien.


Over and Out//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...