torsdag 23 februari 2012

Angelologi - Änglarnas tecken av Danielle Trussoni

Titel: Angelologi - Änglarnas tecken!
Författare: Danielle Trussoni

Handling:
En dag när Evangeline utför sina sysslor i klostrerts bibliotek finner hon en brevsamling som kommer att förändra hennes liv. I breven, som är från andra världskriget, upptäcker Evangeline något ofattbart: i generationer har det pågått en kamp mellan änglar och människor. En kamp som hon själv, utan att veta om det, varit inblandad i redan från födelsen. Samtidigt närmar sig ett stort antal bevingade varelser klostret...

Mina tankar: Jag köpte faktiskt boken av en ren slump. Var på Bokia och skulle köpa tre pocketar till priset av två så den kom helt enkelt med i köpet kan man säga. Storyn är klart spännande, men jag kan uppleva att den blir lite långdragen emellanåt.  Förväntningarna var kanske helt enkelt lite för höga från min sida. Jag upplever boken lite som Davinchi-koden fast med änglar i stället. Det är mycket gåtor och klurigheter. Boken är välskriven och har ett bra språk, men tyvärr föll jag inte riktigt för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...