fredag 17 februari 2012

Närkontakt...



Idag har jag haft närkontakt med en rådjursbock. Har mina aningar att det är samma bock som på kortet då han beter sig och rör sig likadant. Detta kort togs förra vintern. I alla fall stod rådjuren idag vid skogskanten och väntade när jag skulle göra stallet. Givetvis hade jag skivat ett gäng morötter och skulle gå bort till dem med. Bocken flyttade sig knappt med sina två getter, så jag satte mig på huk och kastade en bit morot mot honom. Lägger sedan en i min hand och han tar ett par små små kliv mot mig och tar  morotsbiten ur min hand. Funkade 3 gånger innan han tröttnade på mig :) Kul med lite närkontakt!

1 kommentar:

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...