torsdag 5 januari 2012

Min nordiska lista - Att läsa!


Som bloggambassadör för årets bokmässa 2012 som fokuserar på Norden så tänkte jag visa upp min lista av böcker som jag har bestämt mig för att läsa av nordiska författare. Det kommer med stor säkerhet tillkomma fler, men dessa är böcker jag redan införskaffat eller håller på att införskaffa.

Island:
Svart himmel av Arnaldur Indridason
Häxans tid av Àrni Thòrarinsson

Norge:
Fladdermusmannen av Jo Nesbo
Nattönskningen av Anne B Ragde


Finland:
Stalins kossor av Sofi Oksanen
Uppdrag: Skyddsängel av Arto Paasilinna

Danmark:

Judaskyssen av Anna Grue
Skämmerskans dotter av Lene Kaaberbol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...