tisdag 17 januari 2012

Ladugårstomte som gör bus?

Igårkväll saknades 4 stycken redägg och jag vände upp och ned på hela hönshuset. Hönsen kan inte ha tagit sönder dem och sista teorin blev modell stor råtta som rullat ut äggen på något märkligt vis. Imorse ligger ett redägg på sin plats igen. Märkligt tänkte jag, men visst jag kan ha missat det igår trots jag röjde runt rejält i redena. För en stund sedan var jag nere igen och då har ännu tre ägg återvänt. Nu börjar jag tro att någon faktiskt driver med mig! Eller är det en ladugårdstomte som har lite att göra? Eller är det råttan som insett sitt misstag att redäggen var hårdsmälta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...