måndag 16 januari 2012

Första avsnittet "Mammor och minimodeller"

Tv3 sänder nu ett program som heter "Mammor och minimodeller". Jag bestämde mig för att ge programmet en timme av mitt liv ikväll och att jag inte alls skulle sitta och döma en massa. Det har regnat kritik över mammorna både i tidningar och runtom på nätet. Jag hoppas de inte drunknar i allt som kommer att skrivas i framtiden. Jag upplever dock att dessa mammor och barn inte är närheten av det jag har sett via program i USA *Tack och lov*. Man kan bara ana att det ska "sälja" lite också och att man vinklar lite hit och dit. Kvällens händelse var när en mamma pushade sitt barn en hel del och barnet sprang ut typ gråtandes. Och det vet vi väl alla hur tjatiga mammor kan vara, vem har inte fått hjärnsläpp på sin mamma någon gång och kanske sagt något mindre trevligt tillbaks, smällt igen en dörr och bölat lite.

Ja jag kan i alla fall erkänna att jag inte alltid har varit en underbar dotter och mina föräldrar har varit både det ena och det andra för småsaker. Tess hade ett hiskeligt humör som yngre, men jag har väl blivit bättre på att kontrollera mig. Tillbaks till programmet...Jag har ju mina åsikter naturligtvis, men samtidigt så vill säkert barnen vara med i denna modellskola, det är något stort och häftigt för dem och mammorna  vill alltid sina barns bästa. Så länge jag inte ser barn som är spacklade värre än supermodeller, eller behöver arbeta hårt trots sjukdom så tycker jag det är upp till barnets föräldrar att göra det som känns rätt för sitt barn. Sen om man ska göra ett program om sånt här det är ju frågan man kan ställa sig? Ja jag kommer nog i alla fall inte ägna mer tid åt programmet. Och får jag en dotter i framtiden så hoppas jag att hon blir en ponnytjej och inte vill gå i modellskola i alla fall.

Over and out//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...