måndag 26 december 2016

Inte perfekt!

Ja, jag är verkligen allt annat än perfekt. Ställde mig återigen på den där saken i badrummet. Herregud...det går verkligen inte nedåt i alla fall. Och det är väl inte så konstigt med tanke på allt småätande och bristen på motion, men nu får det banne mej vara nog. Jag kan inte hålla på att misshandla mig så här.

En bra start i alla fall i dag att jag gick en promenad med la familia. Imorgon väntar arbete och då är man ju igång. 

Jag nollställde faktiskt mitt runkeeper idag. Får bara ångest att se alla kilometer jag tidigare klarat av och hur duktigt jag varit. Nu blir det en omstart. Och den där saken i badrummet låser jag in en månad eller två.

Jag vet att jag kan. Men så är det liksom livet som kommer emellan med diverse händelser. Är det inte det ena så är det något annat. Ett intensivt 2016 så jag hoppas faktiskt att 2017 blir en aning lugnare på den fronten. 


Mitt småätande är min trygghet för hjärnan. Jag blir lugn som en filbunke i alla fall för stunden. Min hjärna är liksom programmerad med det äta = tryggt. Får försöka omprogrammera mig återigen med promenad = tryggt. 

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...