torsdag 29 december 2016

Året 2016


Vart tog året 2016 vägen egentligen? Jag vet att jag hade förhoppningen att gå ned i vikt liksom att sluta med medicinen. Det sket sig ;) Vi hade i alla fall en del snö i början av 2016 som resulterade i en hel del pulkaåkning. Dessvärre mådde jag inget vidare och helt plötsligt urusla blodvärden. Vikten började peka uppåt...Mitt i allt började jag delta i friskvårdstävling via jobbet. Jag var optimist om man säger så. Ett trevligt 40 års kalas var man iväg på också.


Våren närmade sig med stora steg. Naturligtvis besök på Elmia vid påsk.
Maskerad är alltid kul. Hade storsamling på jobbet och fick leka troll för en stund sen. Maja hade påskfest på sin förskola så även hon fick uppleva mammans uppfinningsrikedom kring utklädnad. Vi var även på cirkus i Skillingaryd. Och en himla massa pyssel både inne och ute under våren. Det kändes som om våren kom tidigt. Jag blev även invald i styrelsen i fackförbundet i kommunen där jag arbetar. En spännande utmaning som är lärorik.


Årets stora överraskning var hönan som försvann och återkom sisådär 22 dagar senare med 11 stycken dunbollar. 2016 är året det blev väldigt mycket kycklingar på berget. Vrigstads marknad besökte vi också och Maja som älskar karuseller fick det även bli häng på tivolit. Och återigen min grej - Förskolans dag då får man klä ut sig ;) En av de bästa dagarna i mitt yrke. Och en spännande upplevelse som jag följde från april och en bra bit framåt var härliga Suzannas ritt på Krumelur. Vi såg även till att möta upp henne med proviant någonstans i obygden utanför Månsarp. Jag lovar det finns många små vägar där...Sökte även ett arbete som jag fick, men av någon konstig anledning blir jag alltid kvar i Hok, men den som lever framåt får nog se på annat. 


'

Sommar och sol. Det blev Nässjö-festen där man fick se Linus Svenning, Svenne Rubins med flera. En mycket lyckad kväll. Det var besök på Liseberg, men även ett besök i Halmstad som innebar att besöka Äventyrslandet. Ullared med dansband för hela slanten med Elza var också en självklarhet.


Ja sommaren var härlig på många sätt och vis. En sväng över till Helsingör hanns med. Liksom en och annan vinare i uterummet. Många sköna kvällar liksom en del kantarellplock. Raggarkväll i byn som egentligen är den enda kväll jag minns att regnade i somras. Tråkigt att regnet lyckades pricka in denna kväll. 


En härlig höst blev det också. Faster och hennes man fyllde jämt så det var kul att träffa släkt som man inte träffar så ofta. En exotisk planka vinst lyckades vi få. Bokmässan besöktes med mina föräldrar som aldrig varit på den. En härlig dag. Maja fyllde 4 år. Jisses hon börjar bli stor denna tjej. Värst av allt är hon så galet klok att man ibland blir rädd. Dessvärre var det en del tråkigheter också under hösten då en nära släkting till Lars avled.


Det blev trots allt lite vinter. Vi besökte en och annan julmarknad bland annat Åminne Bruks, men även Sägnernas hus för att försöka få lite julkänsla. Mysigt var det i alla fall. Det har varit en väldig intensiv period de sista månaderna med begravning, röja lägenhet med mera. 


December kom till slut. Dock en aning grön. Lucia-firande avklarades liksom pepparkaksbygge. Och det verkar som om vi varit snälla också då tomten kom på besök med många klappar. Nu är det bara några få dagar kvar av 2016. Det känns nästan lite snopet att 2016 är slut snart, men ändå lite skönt för ett nytt år innebär en sorts nystart. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...