söndag 11 december 2016

Doften av jul


Det doftar jul här på berget. Jag har glöggat med Per Morberg under tiden. Den bästa av bästa glöggen som finnes. Här har det bakats pepparkakor i kväll. Jag inser jag är nog samlare av pepparkaksmått också. Har tre olika pepparkaksmått av bara tomtar. 

Maja har också bakat, men det här med att dekorera är ännu mer hennes grej. Satt i en timme med kristyr och diverse goda tillbehör och dekorerade ett antal pepparkakor. Härligt med kreativitet! 

Nu är tre överfulla burkar med pepparkakor redo för kommande kaffegäster och liknande. Fick återigen använda min härliga Cloetta plåtburk. Är min favorit helt klart retronörd som jag är. Tag det rätta, tag Cloetta ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...