måndag 30 november 2015

Terapi!


Mycket upp och ned hos mig. Tårar som faller utan någon större anledning. Vill ställa mig och skrika emellanåt (Dock gör jag ju inte det). Så det fick bli terapi ikväll. Har precis gjort en rejäl pepparkaksdeg som jag ska avreagera mig på min lediga dag nu på onsdag. Hembakta pepparkakor smakar så mycket bättre! Och så vill jag ju använda de fina pepparkaksmåtten igen. 

Att baka är rena rama medicinen för själen. Det känns som jag inte är ensam med att må så här nu. Många verkar trötta, förvirrade, slitna och går på halvfart pga förkylningar så vidare.

Imorgon blir det en lång dag för mig och jag vet att en sådan sak stressar mig mer än vad jag anar. Vad sägs om 08:30-20:00 visst de sista timmarna är mest trivsel, men det tar på energi att behöva stressa innan. Något jag behöver arbeta med mig själv kring. Jag avskyr att ha tider att passa särskilt när jag inte kan styra tiden innan utan måste gå från en sak till en annan. Vill gärna kunna koppla av innan och andas ut! Tur att jag är ledig på onsdag. 

Nu ska jag bannemej krypa ned i sängen och bara va...

//Tess



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...