onsdag 29 juli 2015

Etthundra mil - Jojo Moyes

Titel: Etthundra mil
Författare: Jojo Moyes

Handling: Jess är tvåbarnsmamman som arbetar dubbelt upp, men får det knappt att gå ihop och barnens pappa har stuckit hem till sin mamma utan att hjälpa till. I samma stad så bor Ed som är IT-miljonären som hamnat i knipa och misstänks för en insider-affär. En dag korsas vägarna för dessa två personer...

Mina tankar: Och jag fastnade...i boken och ville egentligen inte lägga ifrån mig den, men så får jag inte alltid som jag vill så jag fick snällt vänta att sträckläsa. Jojo Moyes är en självklar favorit hos mig. Hon håller ställningen även i denna bok och jag måste säga att hon är bra på att beskriva bokens huvudpersoner för man ser dom mer eller mindre framför sig. Skulle gärna se att denna bok filmatiserades faktiskt. Det kanske är tragiskt och ledsamt i vissa delar, men man mår ändå bra av boken. En feelgoodare helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...