torsdag 30 juli 2015

Ibland blir det inte som planerat...



Idag följde Maja med sin pappa till hans företag en runda och då tänkte jag ta en rejäl powerwalk-runda. Pratade med min kära mor precis innan som sa "Glöm inte ta med en påse i fall du hittar kantareller". Jag hade väl inte så stora förhoppningar eftersom för en vecka sedan fann jag typ en kantarell, men i alla fall så fick en påse följa med. 

Och jag hann väl gå sisådär 400 meter innan jag fann ett gäng kantareller och så höll det på under min inte så full fart powerwalk-runda. Det blev 4,5 km i alla fall, men över stock och sten så nog förbrändes det ett gäng kalorier allt och det blev ett kilogram med kantareller som nu ligger på köksbänken i väntan på att få rensas.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...