torsdag 16 juli 2015

Nu é den arga på berget trött...


Sisådär 50 mil i bilen blev det idag. Först lämna vår söta Maja hos sin mormor och morfar i mitt barndomshem för att sedan ta sikte mot Falköping. Vi tog morgonfika på Basta Kvarn i Blidsberg. Rekommenderas varmt! Det är jättemysigt där!

Sen trängdes vi på Falbygdens ost och blev ett antal x kronor fattigare, men kylboxen i bilen blev mer än halvfull. Därefter styrde vi kosan mot Skara, jag gick med på att gå in på Jula Outlet mot att jag fick gå in på Slöjd och Detalj. Sistnämnda stället hade jag kunnat gå länge i och tittat. 

Lidköping var nästa mål och ja jag visste ju att Sixtens Konfektion var nedlagt, men att även min favoritställe Nostalgeek hade stängt också hade jag inte en aning om...Det blev i alla fall en tur till Delicato-butiken och handla kakor givetvis med choklad på så att jag inte kan äta ;) 

Så brummade vi vidare till dagens huvudmål dvs Mandys Diner i Töreboda, men så såg min kära sambo en skylt det stod Dafgårds på och insåg att det finns fabriksförsäljning...Jag var skeptisk! Tänkte det är väl ett litet rum a 1 meter x 1 meter typ ungefär som Boxholms Ost. På parkeringen kommer äldre damer med stora kassar fyllda och jag förstår varför. Det var väldigt billigt...och det fanns en hel del att välja emellan vad sägs om kanelbullar 1 krona stycket? Eller 5 kg hamburgare för 190 kronor och stora påsar med köttbullar för en tjuga. Man bör dock ha en rejäl kylbox med sig och gärna med uttag så du kan köra det i bilen. Det frysta vi köpte höll hela vägen hem.


Och Mandys Diner i Töreboda klarade mina förväntningar. Vem kan liksom inte låta bli att falla för hamburgare i fräna bilar ;) Och Milkshaken var helt klart värd kalorierna. Det fanns även milkshake med sting i (Innehöll tequila rose, men jag tänkte på min chaufför till sambo som ville smaka). Det finns även Mandys Diner i Älvsered, men tänk på att boka bord om ni åker en bit det är väldigt poppis! 

Nu är den arga på berget trött och ska strax krama kudden. 

Nattinatt//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...