torsdag 23 juli 2015

Att åka "hem"!


Idag fick det bli dagen då Maja fick ta en premiärtur med tåget. Det är något hon har pratat om ett tag och så fick det bli att ta tåget från Malmbäck till Skillingaryd (Mormor). Ingen tvekan att kliva på tåget här inte utan hon klev på och satt snällt under tågresans gång och pratade om allt mellan himmel och jord. Väl "hemma" i barndomshemmet så har det lekts i min gamla lekstuga, i min pappas "tidningsrum" och så vidare. 

Det blev även egentid för mig så jag passade på att ta en promenad och hade sol på mig hela rundan även om det blåste en del. Så skönt att åka "hem" och bara vara ett par timmar. Och under promenaden så såg jag att det fanns gott om blåbär så väl hemma igen så tog vi bilen till blåbärsskogen med Maja för hon skulle få smaka på blåbär. Det kan hända att jag och min mamma tyckte oss höra att "Det är tråkigt att plocka blåbär" från en viss liten fröken. Men man kan inte alltid få ha roligt ;)

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...