söndag 14 december 2014

Söndagen som innebar full fart!


Ungefär 06:00 vaknade jag. De sista två veckorna har jag vaknat alldeles för tidigt i princip varenda dag. Så varför ligga och vrida sig runt i sängen när man kan göra annat som t.ex. göra stallet och även rengöra hönshuset? Efter diverse sysslor så bar det av  till Jönköpings city för bara spontanshoppa i princip eftersom det redan var klappat och klart i princip. Fann dock en och annan extra julklapp. Det var så skönt i city, det var alldeles lagom med människor.

Väl hemma igen så hade jag blivit med kungsgran. Denna jul är räddad! I kylen stod en pepparkaksdeg som jag gjorde i fredagskväll och väntade så det bara att ta tag i det hela. På med julmusik och fram med pepparkaksmått och ett glas vin. Ungefär två timmar senare hade jag mjöl både här och där, köket doftade ljuvligt och en rejäl omgång med nybakade pepparkakor.

Var precis lagom klar till Lasse Kronérs program i Svt "Julstök". Rätt trevligt program må jag säga för vara Svt faktiskt. Men nu får det nog bli sängen för min del och en stunds bokläsning.

Nattinatt på er...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...