tisdag 30 december 2014

A walk down memory lane...(Del 1)


Året som gått...

Januari 2014

Ja vad hände egentligen då? Maja började skolas in på förskolan. Och jag fick en helt ny upplevelse i form av VAB.  Dessutom var jag på hugget med motion och hade traskat 40 mil sen augusti 2013. Dessutom fräste jag av en jägare (som i mina ögon faktiskt fortfarande förtjänade det).



Februari 2014

Det roligaste i februari var helt klart dansgala med bästaste Elza. Fullt ös - medvetslös och nostalgi med Barbados och Magnus Carlsson. Några vab-dagar hann det bli även denna månaden också.  Även denna månad blev jag förbannad och fräste av ett skogsbolag som körde sönder vår väg...



Mars 2014

Himlen fick en ängel till i form av min morfar. En tuff månad helt enkelt. På berget påbörjades uterummets väggar och tak. En månad som även var tuff på arbetet för min del. Hade nästan planer på att byta bana helt och hållet. Men i övrigt en månad med sol och vårkänslor.





April 2014

April april din dumma sill...Vi var ute massor i härligt väder. Hönsen spatserade runt här omkring och ibland ända upp till huset. Magsjukan gjorde en visit hos mig och sambon. Tror det tog över en vecka att få matlusten tillbaks. Vi målade och fejade i uterummet och även rännegolvet blev klart! 




Maj 2014

Sköna maj kom med buller och bång. Det började smått med äventyr till Göteborg för en casting för en dokusåpa. Dessvärre insåg de inte mina kvalitéer! Det blev även bortfall med en höna i hönshuset då räven kom på besök. Turligt nog blev det tillökning med ett gäng kycklingar. 





Juni 2014

Det kom fler kycklingar i hönshuset. Uterummet fick panel och jag var så nöjd. Midsommarafton firades på berget efter mycket om och men. Pappa skar sig rejält i handen och gick göra besök på akuten först. 

Lagom till långledigheten så fick Maja vattkoppor. Och jag och Elza gjorde Ullared osäkert under dansgalan som var där. Två härliga dagar som gett många minnen. 


Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...