söndag 7 december 2014

Längtar...


Åh vad jag längtar efter snö. Det som kom i fredagskväll har nästan försvunnit redan, men vilken skillnad det var igår att gå till stallet på morgonen. Så mycket ljusare!

Idag hade jag en spännande upplevelse. Trodde katten blivit galen. Hon jamade värre än en hel armé med katter och studsade runt som en studsboll. Anledningen...Jo hon hade fångat en mus. Tack och lov var den redan död när jag fann den! Hedda ville stolt visa "Titta vad jag har matte"!!!

Vad har hänt annars på berget? Tja igår var vi på rymmen hemifrån och spenderade stor del av dagen i Växjö. Maja fick vara hos sin mormor och morfar under tiden och jag anar att det inte gick någon nöd på henne där. I alla fall så har hon nog haft fullt för hon sover fortfarande...

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...