måndag 15 december 2014

Ny vecka, nya tag

Det må jag säga! Jag är imponerad av mig själv. 
Ja jag är inte perfekt på något sätt. För kilona har tickat på igen för ett tag sedan. Inte allihop, men några! Det verkar som min kropp har en favoritvikt. Det räcker liksom att jag tittar på några skumtomtar och vips är jag där igen.

Men nu till det jag är imponerad själv. Jag gjorde ett val för två veckor sedan. Och det har resulterat i två kilo mindre bara sådär! Och ett av mina mål är att komma i klänningen igen som är på bilden bredvid här. En av favoriterna som skriker "Tess sluta vara tjockis" i garderoben... ;)

Och givetvis är ju inte att bli mindre tjock som är enda målet utan att må bättre hela jag. För ju bättre kost man äter desto bättre mår man. Skulle dock behöva någon form av utmaning av något slag, men vad vet jag inte än. Har i alla fall lovat mig en helrenovering vid målvikt. Då ska hela jag putsas till :) Och nytt garderobsinnehåll ska införskaffas. För nu har jag faktiskt lagt köpförbud på kläder! För garderoben är överfull och varför ska jag köpa kläder när jag inte har den vikt jag tänkt ha sen...? Bara korkat! Och det fungerar även som en lockande morot att få shoppa loss sen! 

Ha de gott//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...