lördag 20 december 2014

Min lilla gran så grön och fin!


Nu är granen på plats. Tur den inte var bredare för då hade vi nog fått slänga ut lite möbler. Är i alla fall "Disney-känsla" över den och det doftar ljuvligt med gran i vårt hus nu. Dagen har inneburit en promenad som jag mer eller mindre tvingade mig själv ut på, men visst tusan mår man mycket bättre av lite motion. Lite kaffegäster har också varit här idag i två omgångar och ikväll så fick jag och sambon lite egentid i form av att åka och handla hem mat själva och Maja fick vara hos sin mormor och morfar. Så nu är vi helt enkelt redo för julen. Det känns lite märkligt att vara färdig i princip med allt och så är det bara den 20:e december. Men helt klart märkligt på ett skönt sätt. Här ska njutas med glögg och annat gott dagarna i ända fast jag ska ju jobba dagen innan julafton så vila ända fram till julafton blir det inte riktigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...