söndag 2 november 2014

När det inte blir riktigt som man tänkt sig...

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Det började igårkväll. Maja var lite hängig, men somnade för att sedan vakna en halvtimme senare och var hysteriskt ledsen. Så hon fick sova i mammans och pappans säg. Och flera gånger inatt vaknade hon och grät. Det gjorde ont i mamma-hjärtat. Imorse vid fem hör jag någon säga "Jag hungrig" så det var bara att gå ned och fixa något att äta sen efter en timme somnade hon om. 

Sen när hon vaknade hade hon över 39 i feber. Sedan har det hållit sig hyfsat med temperaturen tills halv åtta ikväll då det återigen blev över 39 grader.

Så imorgon är det jag och Maja som håller oss hemma. Hoppas hon blir pigg snart! Det verkar vara en massa bacillusker i omlopp. Jag ger mig tusan på att  det är detta fuktiga väder som skapar förutsättningar för virus och baciller. Så nu vill jag snart ha lite kyligare och friskare luft... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...