lördag 8 november 2014

Barnarbete?


Nä, det är inte riktigt så illa som rubriken låter. Maja behöver inte arbeta, men hon får gärna köra dammsugaren om hon vill. Vad ska det bliva av denna unge? Hon vill i alla fall vara med där det händer.

Idag har vi varit en sväng på Dollarstore i Eksjö och shoppat lite. Alltid finner man något där! Fast jag tycker julgrejernas avdelning var rörig i år. 

Och nu har jag precis kommit in från en rejäl promenad. Satan i gatan vad skönt det är när man väl kommit ut på den där promenaden. Innan man precis tar steget kan det ibland kännas motigt, men bara man kommer i skorna och på med jackan så går det med en väldig fart.

Denna veckan så har jag varit lite extra duktig också. För jag har nämligen promenerat på mina raster på jobbet. *Skryt skryt* Men det har faktiskt gjort mig mycket piggare under hela dagen så tanken är att jag ska försöka få till det kommande veckor också.

Ha de gott//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...