måndag 10 november 2014

Idag blev det en sådan där dag!


Idag när jag vaknade kände jag "Åh det är måndag" med ett glädjeskutt trots diverse magbubbel efter gårdagens minst märkliga julbuffé. I alla fall varade inte glädjen så länge idag. 

Jag kände för en stund för att bli fransk bonde. Ni vet en sådan som sprider gödsel för att vissa sitt missnöje. I mitt sinne började jag planera på att kontakta arrendatorn och be om att få låna hans gigantiska traktor och så den inte så lilla gödseltunnan.

Jag har sedan funderat och funderat. Hur ska jag handskas med denna situation som uppstått? Ska jag bara ta emot och le? Jag känner att jag vill göra revolt och visa mitt missnöje och att jag inte alls bara sväljer allt och säger tack så mycket. Jag vill egentligen skrika rakt ut "Hur i H-vete är detta tänkt?" De som känner mig väldigt väl vet hur min stubintråd ser ut. Det kan ta sin lilla tid innan den tänder, men när den väl har tänt då brinner det rejält...

Jag hoppas på en bra dröm inatt med en superduperlösning. Psst...jag har gjort en liten revolt redan i alla fall. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...