måndag 3 november 2014

Guldet finns än!


Idag är det den 3:e november och ännu finns det guld i skogen att hämta. Fann ett gäng kantareller idag när jag passade på att ta en promenad innan sambon åkte iväg för att arbeta. Inser med andra ord att jag måste gå och kolla in mina svampställen framåt. 

Vad händer annars på berget? Ja, det går inte i många knop. Sjuklingen Maja sover just nu så då får jag passa på att pilla och plocka med lite av varje. Jag hoppas att det är sista dagen med feber idag. 

Det är alltså inte särskilt mycket inplanerat kommande dagar. Vädret är ju inte jätteuppiggande heller för ena stunden öser regnet ned och i nästa stund blåser det. Man blir liksom helt enkelt mest trött! 

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...