söndag 20 januari 2013

Vart tog helgen vägen?


Som vanligt så undrar jag vart tog helgen vägen? Nu är det snart läggdags! Vi har storstädat rummet intill köket idag och fixat lite allmänt här och var i huset. Nästa helg är det dopkalas. Dessutom avverkade jag och Elektra en promenad på 1½ timme ungefär. Man kan ju tro att en hund som snart är 11 år gammal borde vara helt färdig, men icke Elektra. Den damen skulle nog lätt kunnat ta en sådan runda till. Sedan hade jag kaffegäst och Lillfisen har fått jättesöta kläder och en snuttis.

Nu har vi haft lite kvällsmys efter Lillfisens bad. Tur för Lillfisen att mamman fortfarande har en tjock och mjuk mage än så länge. Sen cyklade jag som om det brann bakom mig i 40 minuter. Nu efter en dusch så känns det riktigt gött i kroppen. Tror faktiskt jag kommit till det stadiet, då jag liksom får en sorts kick av att röra på mig. Mår så mycket bättre! Imorgon är det invägning, får väl se vad vågen står på imorgon bitti.  Upp eller ned eller still? Det är frågan det! Spänningen är olidlig!!! Nu ska jag krypa ned i sängen och fortsätta att läsa "Pojken som slutade gråta". //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...