onsdag 2 januari 2013

Bläää

Bläää för bacillusker. Jag får nästan panik när jag läser om att det är oerhört många fall av rs-virus, kikhosta och nu läste jag även att det fanns fall av svininfluensa konstaterat i länet. Det är ju inget av dessa tre ting man vill att Maja ska råka ut för, räcker att hon har en förkylning nu. Vi blir så trötta att vi snart låser in oss här på berget och återkommer till sommaren eller nåt. Fast man får ju använda det sunda förnuftet att inte besöka ställen där det är massor av människor såsom affärer, köpcentrum och annat. Tror man kommer ganska långt på det samt vara noga med handhygien. Idag har vi i alla fall varit på en lång och härlig promenad. Riktigt skönt och uppehåll var det också, man får vara glad för det lilla. En glad överraskning ikväll var att UPS ringde och hade paket till mig. Det var vinsten från Blockets hemliga julklapp som anlände så nu har jag ett par skitsnygga hörlurar från Urbanears. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...