torsdag 15 november 2012

Det är dags...

Nu är det dags för Tess att ta sig i kragen och ta tag i vikten. Nu ska graviditetskilona puts väck och jag är äckligt motiverad faktiskt. Det väcktes en glöd i mig idag när jag faktiskt begav mig iväg på den längsta promenaden på väldigt länge. Övning blev det också att ha både hund och barnvagn med sig, men hej och hå vad det gick. Inte ens backen hem var särskilt jobbig. Nu ska jag bara komma igång med kosten också. Jag vet att jag kan gå ned i vikt, har ju faktiskt gjort det tidigare och några graviditetskilon har ju faktiskt emigrerat. Funderar lite på om jag ska börja på Sportlife i Nässjö eller jag ska köra med mina långpromenader för det är ju gratis och finns liksom tillgängligt nära och bra här hemma. Dessutom är det frisk och härlig luft här hemma. Ska nog boka in klippning och färgning av mitt hår också. //Tess

2 kommentarer:

  1. Way to go girl! :-)
    Ammar du? Då får du ju lite gratis skjuts på vägen. Härligt att du känner motivationen! Visst var du sjukskriven för fogarna? Ta det försiktigt isåfall så du inte får långvariga problem. :-/ om allt går normalt så läker det på ca 6 månader. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Delammar bara :) Mjölkeskossa blir jag aldrig verkar det som. Jo jag blev sjukskriven för fogarna, men det blev bra så fort jag lugnade ned mig med lyft och spring efter barnen på arbetet.

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...