tisdag 18 september 2012

Liten promenad i svampskogen...

Nu är både matte och hund trötta efter en promenad i svampskogen. Nu springer ju Elektra betydligt mer än mig för jag går i slowmotion. Så nu är vi nöjda efter en liten tur och det blev även en hel del napp under denna korta svamptur. Lyckades även finna trattkantareller, men insåg att min lilla 3-liters påse var rent pinsam att använda till den mängd jag fann. Får nog nästan ta med mig en sopsäck eller något om jag ska få med mig alla trattisar som växte där. Dock blev det en lagom fångst med vanliga gula kantareller i alla fall med tanke på att jag inte tar mig särskilt långt bort. Får se om jag kan låna fyrhjulingen och ta en svamptur senare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...