torsdag 20 september 2012

En nackdel...

Det finns en nackdel med att ha ett hus på 200 kvadratmeter och det är inte när man skall städa det utan när man vet att man har en sak och att det skall finnas inom husets väggar, men man hittar liksom inte saken. Nu tror jag dock att saken som är en lampa finns i en garderob som är alldeles proppfull. Garanterat med min tur så är den längst in. Fick faktiskt lite julkänsla dessutom när jag öppnade garderoben och såg söta Ior med tomteluva. Det går snart tills Ior med vänner skall komma fram och pryda ett juligt hus. I alla fall lampan jag söker hade passat perfekt i Kottens rum så det är väl bara att ta sig i kragen och börja leta. Har hittills hittat helt nya glas som är kvar i förpackningarna, Lars gamla ångmaskin, en gammal resväska från Hedenhös tid (Kändes som det i alla fall), massor av små tavlor, men ingen lampa eller rättare sagt inte den jag letar efter...*Pust*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...