fredag 21 september 2012

8-0 till oss!

Efter invasionen av möss så laddades fällorna här i huset. Kan meddela att det numera är 8-0 till oss. Det märks verkligen när "Katten är borta så dansar mössen på bordet"... I alla fall så är det väl bara att inse att det är början eftersom temperaturen har börjat sjunka så vill de små individerna flytta in i stugvärmen. Jag tycker dock de kan hålla sig i stallet eller i någon annans hus än mitt. Jag tycker verkligen det är hemskt att ha ihjäl djur även möss, men jag vill heller inte ha dom inne. Fällorna vi har slår ju ihjäl direkt så lidandet blir kort. Finns ju många versioner av hur man kan ta möss. Gift är inte riktigt min grej, har dåliga erfarenheter av det liksom de som har hinkar med vatten och glykol...Usch jag mår dåligt när någon liten mus ibland har dränkt sig i vattenhink i stallet. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...